3 lucruri de care trebuie sa tii cont atunci cand scrii copy-ul pentru campania PPC

Exista anumite detalii si lucruri de care trebuie sa tii cont atunci cand scrii un copy pentru o campanie ppc.
1 - Cine este persoana cu care vorbesc si care e impactul?
In functie de produsul pe care il vindeti sau de serviciul oferit, clientii dumnavoastra impartasesc probabil trasaturi similare. Fiecare dintre aceste particularitati poate face o diferenta cand e vorba de materiale publicitare, adica de copy.
O agentie marketing online poate identifica aceste trasaturi. Ele pot fi legate de gen, preocupari, varsta, locatie, etc. După ce va dați seama ce se afla in spatele acestor trasaturi, puteti folosi informatia in corelațtie cu produsul pe care vrei sa il vinzi.
De exemplu, o trasatura preponderenta pentru o marca o reprezinta „profesionalismul in afaceri”. Intrucat produsul pe care il vinde brandul poate fi utilizat pentru a creste productivitatea, ceea ce intereseaza profesionistii in afaceri, se creeaza un copy  in jurul „cresterii productivitatii” si „descrierea de produse” in timpul unei zile. Pentru acelasi produs, anuntul axat pe productivitate a avut un CTR de 5,59%. Anuntul care descria mai mult caracteristicile produsului avea un CTR de 2,39%.
2 - În ce etapa a palniei de vanzare se afla un  client potential care citeste anuntul meu?
Dacă cineva nu stie suficient de multe despre brand, va fi foarte greu sa creeze un copy care apeleaza in principal la utilizator sa cumpere. Daca e vorba de o agentie ppc , va sti deja carui cliet sa i se adreseze si in ce stadiu se afla respectivul client in palnia de vanzare.
Pentru o marca, s-au testat de exemplu doua tipuri de limbaj diferite cu audiente de prospectare. S-au creat 3 anunțuri unice care evidentiază reduceri pe care clientii le primesc pentru prima lor achizitie, cum ar fi 20% reducere sau transport gratuit, si un singur anunț care spune o poveste despre produs si marca respectiva.
Anuntul cu povestea a primit o rata de click mai mare cu 97% și o ratade conversie mai buna cu 120% in primele 9 zile. Asta inseamna ca oamenii aveau de doua ori mai multe sanse de a face click si o data pe pagină, avand de doua ori mai multe sanse sa se convertească, deoarece s-a reusit conectarea emotionala la brand.
Dupa primele 9 zile, sistemul de optimizare din Facebook Ads a impins 80% din cheltuieli si trafic catre anunțul respectiv. In graficul de cheltuieli se poate vedea clar ca, in ziua 9, Facebook a concluzionat ca anuntul de poveste da rezultate mai bune.
3 - Context
Copia publicitara construita in jurul contextului economic, cultural sau temporal tinde sa transmita cititorilor semnale puternice, deoarece creste relevanta anuntului. Un exemplu foarte simplu este un anunt care menționeaza anul 2019, in timp ce suntem de fapt in 2020 sau un anuntpromoțional învechit.
Situatia din jurul COVID-19 este un alt exemplu puternic al unui astfel de context. Datorita industriei online adoptate de unele branduri, multe firme au putut sa isi desfașoare activitatea in ciuda izolarii clientilor la domiciliu. Prin urmare, s-au introdus cateva anunțuri noi în Google, evident ca nu era mentionat explicit COVID-19, dar se semnala disponibilitatea catre clienti.
Noile reclame care indicau faptul ca firma este inca deschisa pentru afaceri aveau un CTR cu 39% mai mic și o rata de conversie cu 82% mai mare.
Ce s-a intamplat? Persoanele care nu incercau sa obtina serviciile in momentul respectiv nu au facut clic, dar cei care au dat clic au avut mai multe sanse sa se converteasca. Chiar daca datele de conversie pot parea scăzute, CPC-urile sunt considerabile.
Concluzie
Este foarte ușor să gresesti un material publicitar sau sa crezi ca anunțurile flashy sau doar un limbaj frumos fac diferența. In realitate, diferența vine din:
  • Adresarea mesajului si care sunt preocuparile clientilor
  •  In ce etapă a palniei se afla potentialul tau client
  • Elementele contextuale care inconjoara produsul si societatea in general